Лізинг та придбання літаків

Кваліфіковані консультації з придбання та лізингу літаків

«Юрзовнішсервіс» є визнаним лідером у сфері консультування з питань фінансування повітряних суден. Ганна Цірат як провідний юрист з структурованого фінансування за останні 15 років завершила майже 100 транзакцій по придбанню, фінансуванню та лізингу повітряних суден. Авіаційними клієнтами «Юрзовнішсервіс» є:

  • українські авіакомпанії – МАУ, AtlasJet Ukraine, SkyUp та інші,
  • іноземні виробники –  Boeing, Cessna / Textron,
  • лізингові компанії – GE Aviation Services, AerCap, AeroTurbine, Inc., Aircastle, BBAM, Engine Lease Finance Corporation, Macquarie AirFinance, Willis Lease Finance Corporation, Skyworld Aviation Ltd та інші;
  • фінансові установи – American Ex-Im Bank, Erste Group Bank AG, Wells Fargo Bank, PK AirFinance S.A.r., CIT та інші;
  • боржники, фінансові консультанти та інші учасники світової авіаційної промисловості.

Придбання, лізинг та фінансування

Консультуючи лізингодавців, лізингоодержувачів та фінансистів при фінансуванні повітряних суден, команда «Юрзовнішсервіс» має всебічне розуміння інтересів усіх сторін транзакцій. Завдяки досвіду у цій галузі «Юрзовнішсервіс» надає юридичні рекомендації, спрямовані на досягнення бізнес-цілей наших клієнтів. Під час консультацій ми приділяємо особливу увагу практичним рішенням, які дозволять досягти своєчасних та економічно ефективних результатів.

Наша практика структурованого фінансування охоплює увесь комплекс правочинів з внутрішнього та транскордонного придбання, фінансування та лізингу авіаційних об’єктів. Досвід цього консультування включає в себе операційний та фінансовий лізинг, придбання повітряних суден за запозичені кошти у іноземних кредиторів та за участі експортних кредитних агентств (Export Credit Guarantee Department (ECGD), у Франції  – Compagnie Francaise dAssurance pour le Commerce Exterieur (COFACE), у Німеччині – Hermes, в Сполучених Штатах Америки – Експортно-Імпортний Банк), традиційні договори застави повітряних суден згідно з вимогами українського права та забезпечувальні правочини, що використовуються іноземними кредиторами (security trust agreements).

Лізинг та продаж повітряних суден

Юрзовнішсервіс консультує транзакції з лізингу та купівлі-продажу повітряних суден, включаючи:

  • внутрішній та міжнародний оперативний та фінансовий лізинг;
  • транзакції з купівлі-продажу двигунів, комерційних літаків, бізнес-літаків та вертольотів.

Позикове фінансування та сек'юритизація

Юрзовнішсервіс регулярно консультує іноземних лізингодавців та фінансистів з питань позикового фінансування та сек’юритизації в частині регулювання українським правом. Ми розробляємо договори застави, що підлягають нотаріальному посвідченню в Україні, якщо повітряне судно вже зареєстроване у українському реєстрі цивільних повітряних суден, і отримуємо коди у Державній авіаційній службі України для реєстрації договорів застави, лізингу та купівлі-продажу у Кейптаунському міжнародному реєстрі.

Літак є дуже дорогим активом і, як правило, купується за рахунок кредиту, в забезпечення якого цей же літак і передається (asset based financing). Закладений літак в подальшому може передаватися його власником в оперативний або фінансовий лізинг. До вступу в силу Кейптаунської конвенції «Про міжнародний інтерес в мобільному обладнанні» кредитор прагнув отримати обтяження літака і в своїй юрисдикції, і в юрисдикції його експлуатації. З початком функціонування Кейптаунського реєстру, наднаціонального за своєю природою, законодавство більшості країн не вимагає реєстрації застави в юрисдикції експлуатації літака. У разі надання літака в забезпечення кредитор і власник визначаються в якій юрисдикції буде укладатися договір забезпечення (застави). Залежно від вимог законодавства цієї країни договір буде підлягати обов’язковій реєстрації в реєстрі обтяжень рухомого майна або ж тільки у Кейптаунському реєстрі. Юристи «Юрзовнішсервіс» мають досвід консультування і складання як національних договорів застави, так і міжнародних забезпечувальних договорів.

Примусове повернення повітряних суден і банкрутство

Якщо лізингоодержувач не виконує своїх обов’язків за лізинговим договором і, зокрема, не платить вчасно лізингові платежі, лізингодавець вимагає повернути літак. Якщо лізингоодержувач не згоден з такою вимогою і перешкоджає поверненню літака відповідно до умов договору лізингу, лізингодавець вдається до механізму примусового повернення. Ганна Цірат часто представляє іноземних кредиторів і лізингодавців при достроковому припиненні договорів лізингу і примусовому поверненні літаків. За останні 10 років вона сприяла добровільному і примусовому поверненню, по крайній мірі, 10 літаків, включаючи від таких українських авіакомпаній як Аеросвіт, Донбасаеро і ЕйрОнікс.

Часто прострочення у сплаті лізингових платежів пов’язане з неплатоспроможністю української авіакомпанії. Ганна Цірат має великий досвід консультування та представлення інтересів іноземних клієнтів у процедурах банкрутства авіакомпаній в Україні, включаючи Аеросвіт і Донбасаеро.

Публікації з авіаційної тематики

Досвід Ганни Цірат у авіаційному секторі відображений у найвідоміших авіаційних зарубіжних виданнях, включаючи щорічне Офіційне керівництво з реєстрації літаків та оподаткування (The official Guide to Aircraft Registration and Tax), щорічний Світовий індекс повернень літаків (PWSP World Aircraft Repossession Index), Фінансування літаків під редакцією Г. МакБейна (Aircraft Financing under gen. ed. G. McBain), Застава та права притримання на повітряні судна під редакцією Г. МакБейна (Aircraft Liens and Detention Rights under gen. ed. G. McBain), Повітряний транспорт 2017 (Getting the Deal Through: Air Transport 2017), Авіаційне фінансування та лізинг 2018 (Getting the Deal Through: Aviation Finance & Leasing 2018), Огляд авіаційного законодавства під редакцією Шона Гейтса (The Aviation Law Review under ed. Sean Gates).

Ганна Цірат випустила монографію «Уніфікація норм у міжнародному приватному авіаційному праві» українською мовою у 2018 році, а також опублікувала в українських та іноземних журналах численні статті щодо регулювання, запропонованого Кейптаунською конвенцією, а також її імплементації в Україні, про відповідальність експлуатантів, особливості транзакцій з авіаційним обладнанням тощо.

Ганна Цірат є постійним учасником та спікером міжнародних конференцій з питань авіаційної відповідальності та страхування, уніфікації міжнародного приватного повітряного права.